koleksi sajak, koleksi puisi, koleksi pantun, Firasat, petua orang dahulu, petua kecantikan,

 rahsia, rahsia tarikh lahir, rahsia bulan kelahiran, puisi cinta, zodiak, horoskop, tip

 Jam Masa  

 Pantun  

  Puisi/Sajak/Bingkisan  

Puisi citra kasih di penulisan2u

Kata dari hati

Bingkisan buat permata hatiku

Insan kecil

Rasaku telah mati

Seorg ayah sebatang galah

Berhenti mencintaimu

Bicara buat dua hati

Tiada jalan kehati mu

Bicara sekeping hati

Hubby, darling, sweetheart

Nakhoda pulau mutiara

Dewi Rindumu

Teman tapi beda

Biar sempurna

Aku dan kamu

Cinta seketika

Kerinduan bertemu kembali FFBTSA

Kepada kau yg terindah

Seperti dulu, Abah

Kehidupan di dunia

Cinta dan senyuman

Epilog sebuah cinta

Derita cinta semalam

Kau Terluka

Cinta tinggal di hati

Cinta terakhir

Sekeping nota buatmu

Berakhirnya sebuah cerita

Andai waktu itu mampu aku takluk

Jiwa ku di gegar

Sepi sekeping hati

Guru Oh Guru

Kerna ego seorang lelaki

Janji Cikgu

Ibu

Kau ratu hatiku

Khas untuk awak

kekasihku

Untuk kehidupan yg lebih pasti

Mereka berkata aku berkata

Bukan aku tak sudi

Bila aku jatuh cinta

kenangan

Hadirnya hanya sekali

Anakku

Luahan seorang perindu

Bicara buat isteri

Apa yang kau rasa aku rasa

Teman dan sayang

Renungan Terakhir

Sayap kasih

Lagenda puteri balqis

Ditakdirkan Bersama

Perlukah aku tunduk

Seandainya ku tahu

Teman

Perempuan impian

Setandingkah kita

Maafkan ku

Buatmu permata jiwa

Lagu untukmu

Kalaulah mak ada lagi

Yayang, saya dah penat

Awak, saya sakit hati

Masihkah ada rindu padaku

Berkatalah hati

Muhasabah diri

Terima kasih

Kesetiaan kita

Titisan malam

Sayang abang

Perjalanan mencari kiambang

Yang bergelar wanita

Hutan Lebat di hatiku

Suaramu mengalun di telinga

Seandainya aku

Anganku

Mengenalimu

Tiada lagi

Kau

 Zodiak/Horoskop/Rahsia   

Rahsia handphone untuk kecemasan

Rahsia lelaki melalui cara ciuman

Index cemburu lelaki mengikut horoskop

Rahsia tapak tangan lelaki

Rahsia disebalik tarikh kelahiran & pasangan ideal

Rahsia melalui tulisan Dato Dr Fadzilah kamsah

Rahsia sifat wanita mengikut Primbon jawa

Rahsia warna lipstik

Rahsia perwatakan melalui bentuk kuku

Rahsia disebalik nombor rumah anda

Rahsia disebalik bahasa tubuh lelaki

11 Titik rahsia wanita

Rahsia disebalik Ais

Rahsia perwatakan anda disebalik kuku

Rahsia sebalik gerak laku

Rahsia disebalik hidung

Rahsia disebalik bersin

Rahsia disebalik dahi

Rahsia personaliti disebalik coklat

Rahsia warna dan corak tali leher

Rahsia punggung anda

Rahsia disebalik bunga

Tabiat wanita mengikut hari kelahiran

Rahsia kiraan tarikh lahir

Rahsia huruf pertama nama anda

Rahsia disebalik baju T

Rahsia hadiah & makna

1001 rahsia mimpi

Rahsia gerakkan anggota badan

15 Rahsia senyum & tawa

Pikat dia melalui tarikh lahir

Rahsia personaliti diri

Rahsia diri melalui kentut

Rahsia diri dari gerak jari

Rahsia Personaliti wanita dari cara berjalan

Rahsia personaliti dari bulan kelahiran islam

Wanita dan hari kelahiran

Rahsia ejaan nama

Rahsia garis tapak tangan

Rahsia melalui buah disukai

Rahsia melalui minuman anda

Rahsia diri melalui jenis darah

Rahsia diri berdasar haiwan

Rahsia diri melalui percutian

Rahsia diri melalui tulisan

Rahsia lelaki & warna pilihan

Rahsia Syg & bulan kelahiran

Rahsia Ciuman tersayang

Rahsia diri melalui bantal

Rahsia disebalik si dia makan

Rahsia disebalik baju lelaki

Rahsia mata wanita

Rahsia disebalik senyuman

Rahsia pemakanan genius Islam

Rahsia menangis dan ketawa

Psikologi warna

Rahsia peribadi mengikut email

Karektor kerja vs Zodiak

Haiwan dan Zodiak

Kasih sayang mengikut bulan

Firasat tahi lalat

Pastikan no peribadi anda

Birthday- colour nature

Rahsia bibir wanita

Rahsia ciuman lelaki

Kenali lelaki melalui rambutnya

Rahsia diri pada hari dilahirkan

Rahsia tarikh lahir pasangan

Rahsia bulan lahir dan sikap

Rahsia hari lahir wanita

Zodiak vs ciuman

Mengenali lelaki melalui zodiak

Pilihan kerjaya melalui zodiak

Personaliti dari kiraan tarikh lahir

Rahsia wanita melalui bulan kelahiran

    Petua/Tip   

Panduan memilih kamera digital

Panduan memahami pasangan

10 cara membina motivasi diri

Tip untuk menjadi kaya

Tip bantuan kecemasan

Tip memutuskan percintaan

Tip hadapi suami yg sensitif dan pemarah

Tip hadapi musibah cinta

Panduan memulakan solat setelah lama meninggalkan

10 Tip Rancang perkahwinan

Tip untuk survive percintaan jarak jauh

7 tip tampil menawan

14 tip beli jiwa sahabat

6 Tip elak mengantuk di pejabat

Tip bagaimana menjadi suami yang hebat

Tip penjagaan kasut kulit

Tip rancang perbelanjaan

10 tip cantikkan diri untuk wanita

Tip Langkah merancang perbelanjaan anda

Tip tangani marah

9 Tip cemerlang belajar sambil berkerja

Tip tidur dengan sempurna

Tip jimat cermat

Tip pengunaan kad kredit

Tip memakai minyak wangi

Teknik bersolek

Teknik Menghairahkan suami

Tip manuskrip di terima atau ditolak

Tip hias bilik si Cilik

8 Tip untuk hamil

Petua ransang anak belajar

10 petua hadapi periksa

50 tip pikat lelaki

Tip pertimbangan kahwin

Tip elak trauma kecewa

Tip menjadi terkenal di kalangan teman

Tip trade in kereta

Tip tampil bergaya

Petua untuk suami

Tip membeli tayar kereta

Tip pencahayaan di taman

Tip cegah jenayah

60 petua mencari jodoh

Cara Menghafal Al-Quran

30 Petua Bahagia

Tip beraya kerumah kekasih

12 Cara tingkat harga diri

Petua Ilmiah eratkan suami isteri & rumahtangga

Panduan bajet utk kahwin

Tip pahami cemburu wanita

Tip mengatasi masalah dalam perniagaan

Tip melalui putus cinta

Tips Dating dengan pasangan internet yang baru kenali

Cara Menghafal Al-Quran

Teknik belajar PQRST

35 Petua belajar cemerlang

Tip memilih pasangan yang sesuai

Panduan berdamai

Petua mencuci hati

8 Lokasi mencari pasangan

10 tip memelihara cinta sejati

7 Langkah cegah bau kaki

Petua hadapi pertengkaran

Tip bagaimana berhadapan dengan suami

Check skill bersembang

14 Tip atasi jerawat

10 perkara sebelum dating

Antara lelaki dan perempuan

Tip agar mudah tidak ditipu

10 perkara lelaki patut lakukan kpd teman wanita sewaktu period

Tip kurangkan perasaan malu

10 cara ucapkan i Love U

10 perkara yang memeranjatkan dalam perkahwinan

8P tip kebahagian rumahtangga

10 perkara tak boleh diucapkan

8 Cenderahati paling berharga

Tips mengikut isteri shopping

10 Resepi rahsia cinta

Koleksi Tip

Tip sihat Rasulullah S.A.W

Tip kekeluargaan

Tip Mengurangkan tekanan

Petua Kurus tanpa ubat

Tip cepat anak membaca

Mencantikan kulit muka

Memutihkan dan mengilat gigi

9 Petua hilangkan jerawat

3 petua hilangkan parut jerawat

5 petua mengempiskan perut

Membuang lemak badan

Melansingkan tubuh

Menghilangkan bulu ketiak

Mengatasi kulit pecah merekah

Meluruskan rambut

Menghilangkan parut campak

Mengelakkan keguguran rambut

Menghilangkan parut

Merawat kulit berkedut

Melembutkan rambut

Menghilangkan bau badan

Menghaluskan kulit badan

Tegang dan haluskan kulit muka

Pelbagai koleksi petua di dapur 2

Pelbagai Koleksi petua di dapur

Menghilangkan kegatalan faraj

Petua melunakkan suara

Petua menegangkan payu dara

Tip cinta suami isteri

Tip teman perempuan shopping

Rahsia petua melayu lama

 Lain-Lain  

6 kesalahan besar semasa berpacaran

7 Tanda wanita mengoda lelaki

10 penyebab dicintai Allah

10 jenis makanan anti kolekstrol

Terapi pernafasan untuk sakit kepala dan keletihan

10 Nasihat untuk memahami -Al-quran

9 ciri gadis yang bukan favorite dijadikan isteri

10 fakta tentang mimpi

10 tabiat yang merosakkan otak

jangan memihak ketika anak bergaduh

Mitos dan fakta dalam percintaan

80 Kaedah urutan

8 cara Memberi & menerima

10 cara membahagiakan ibubapa

10 Sebab kenapa pilih pasangan berusia

Wanita yang wajib dijauhi oleh lelaki

10 Kualiti lelaki buruan wanita

7 Kesilapan lazim dalam mengurus wang

22 ciri org mencintai kamu

10 sikap TERLALU yg harus hindari dalam hubungan

Perbezaan handphone original, Ap, underwater

Ibubapa harus berterus terang

12 Alasan lelaki tamatkan zaman bujang

4 Cara jatuh cinta

Perbezaan sifat lelaki dan perempuan

1001 kebaikan pisang

Kenali Keikhlasan si dia

10 Alasan anda di pilih atau direject oleh si Dia

Cara si dia menguji cinta

8 alasan tolak cinta bestfriend

10 Ciri wanita perlu lelaki hindari

8 Ciri lelaki buruan wanita

8 Sebab si tampan masih single

6 Doa mengelak kena sihir

Makanan yang wajib di makan setiap hari

14 Kuasa Hebat Teh

6 Kesalahan fesyen

Jangan percayai horoskop

Sifat yang menghilangkan bahagia di hati

Banyak untung kalau kenal lelaki dari Dr Hm Tuah

8G lelaki yang dibenci oleh wanita

10 cara menakutkan jiran

Apa itu Cinta

Ciri-ciri sahabat baik

Kenali Tali gantung

40 Kesilapan ibubapa mendidik anak

Pantang larang bakal pengantin melayu

Beza cinta lelaki dengan perempuan

Kuasa pujukan wanita

40 Dalil lelaki tidak layak di gelar suami

22 pendidikan anak-anak

7 Kriteria suami ideal

Tanda kekasih curang

Kekasih nak rujuk, bagi peluang atau tidak

Kurus dengan buah

Rahsia khusyuk dlm solat

Tanda-tanda si dia pokai

10 Perkara elakkan dalam percintaaan

7 Ciri positif orang berjaya

10 Kunci persahabatan

30 tanda anda jatuh cinta

6 Cabaran ada BF kacak

10 Seksaan perempuan

Renungkan kalau bercinta dengan suami orang

Anda stress tertekan? semoga ini dapat membantu anda

7 Makanan cegah batuk dan selsema

7C sebab suami benci

6 tanda terlebih beri cinta, akibatnya & tindakan sebaiknya

6 Sebab jangan simpan benci

Tanda-tanda cinta berakhir

10 Ciri lelaki kasanova

Mengenal potensi diri

10 Ciri perempuan pisau cukur

Cinta Tergoda atau ternoda

10 langkah si dia Usha kamu

10 Tanda si dia anak emak

6 Perkara buat lelaki panas

5 Kesilapan Bercinta

20 alasan kenapa tidak perlu ucap maaf

Tanda lelaki itu suami orang

30 perkara yang perempuan tidak sempat bagitahu lelaki

20 sifat lelaki yang perempuan benci

Tanda awal kanser

Kenali punca dan bahaya strok

Hilangkan keletihan ketika kerja

Kebaikan vitamin C

Kunci berhenti merokok

Khasiat kismis, kurma dan madu

Info kesihatan

larangan dan peraturan

Adab-adab makan

20 Perkara perempuan tidak suka

Tanda-tanda wanita tergoda

Apa yang lelaki suka dan tidak suka pada wanita

Wangian melambangkan diri

Tanda gerakan diseluruh badan

8 Tanda lalu-lintas cinta

50 perbezaan lelaki dan wanita

kecantikkan lelaki kegagahan wanita

Khas untuk lelaki

Tanda kematian untuk orang islam

Dara melalui tapak tangan

10 Pesanan berguna kehidupan

8 Petanda dia adalah jodoh kamu

10 Perkataan lazim kaum hawa

10 Pesanan untuk kehidupan

Bila masa isteri berahi

9 Perkara yang tidak boleh di bincangkan dengan lelaki

Sifat wanita melalui unsur

 Info Tetamu   

 Malaysia Blogger   

All Malaysian Bloggers Project
 
 

Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manafaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggung jawabkan pada kemudian hari.

Gunakan sebaik-baiknya kurnia Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website penulisan2u dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani. 
 

 

 

MASUKKAN EMAIL ANDA UNTUK MENDAPAT TOPIK-TOPIK YANG TERBARU DAN AKAN DATANG, TERUS KE EMAIL ANDA :-

 

email :

 

26 Februari, 2009
Tip Hadapi Musibah Cinta

EKSPRESI cinta membuatkan ramai insan berasa begitu bahagia dan dihargai kerana ada seseorang yang sentiasa berdiri di belakang di kala semangat hidup semakin patah. Bahkan cinta juga memberi kekuatan untuk meneruskan perjalanan yang selama ini bagaikan sudah kabur dan tiada arah tujuan.

Namun, apabila lima perkataan itu - cinta - semakin pudar dek banyak halangan dan onak, anda terpaksa melupakannya. Rasa pedih dan patah hati apabila diri dikecewakan adalah ketentuan yang perlu ditempuhi.
Biarpun terpaksa melupakannya untuk seketika atau selamanya, harus diingat itu semua bukan kehendak anda.
Mula-mula memang agak sukar untuk menerima kenyataan menempuh kekecewaan tetapi lama kelamaan, ia pasti boleh dihadapi.
Tidak dinafikan hidup ini sunyi tanpa cinta tetapi kena ingat, semuanya datang daripada-Nya.
Takdir mengatasi segalanya dan kekuatan diri harus dibina untuk mampu berdiri dan terus melangkah bagi membina cinta, seterusnya yang lebih teguh sehingga bahagia selamanya.


* Latih minda melupakan kenangan pahit
Bunyinya senang namun bagi yang menanggungnya, ia perlu dilakukan secara berterusan. Mengaku saja anda sering berasa sedih sebab banyak kali mengingat kenangan pahit atau selalu kembali ke memori silam yang sering melukakan.
Untuk itu, anda harus mengatakan pada diri 'berhenti' mengingati kenangan melukakan itu terutama ia memberi kesan emosi yang mendalam dalam kehidupan kini.
Mulai hari ini, tekad untuk melupakan semua itu sehingga membiarkan minda menjadi kosong. Tekadkan azam untuk memfokus kepada masa depan, cita-cita, keluarga, kerjaya, kewangan, keilmuan dan rakan.
Anda tidak akan dapat melupakan semua memori pahit sekali gus tetapi lakukan perlahan-lahan dengan mengalihkan perhatian kepada perkara lain. Proses ini mengambil masa tetapi tidak mustahil dengan disiplin diri yang kuat, segalanya akan berubah.

Buang sikap risau
Ada dua kesan daripada sikap risau. Pertama, ia menarik nasib tidak baik, masalah dan musibah tanpa anda pinta.
Kedua, ia memberi kesan buruk pada kesihatan sama ada dari segi fizikal atau mental. Risau membuatkan diri selalu sedih dan kecewa, kadang-kadang takut. Untuk membuang sikap itu, belajar untuk bertenang dan latih diri anda mengawal keadaan.

Belajar bersyukur
Ucap syukur atas semua yang ada, apa saja! Misalnya, ucap syukur kerana anda masih ada lima deria yang lengkap, boleh melihat dan menarik nafas setiap kali bangun tidur. Syukur kerana ada kawan rapat yang memahami dan mempunyai telefon bimbit kesayangan.
Ucap syukur sebanyak mungkin dan seikhlas hati hingga rasa syukur itu meresap jauh ke dalam diri. Buat banyak kali dalam sehari.

Belajar jadi pemaaf
Sikap pemaaf dapat membersihkan hati daripada perasaan dan emosi negatif (takut, sedih, kecewa, gusar, menyampah, marah, geram, cemburu, tidak puas hati, dendam atau busuk hati). Seterusnya, neutralkan gelombang fikiran negatif yang melekat bersarang di minda anda.
Anda sebenarnya selalu sedih dan kecewa kerana tidak memaafkan kesalahan diri anda pada masa lalu ataupun tidak memaafkan kesalahan orang lain terhadap diri anda suatu ketika dulu.
Mungkin juga anda susah menerima hakikat perbuatan salah orang lain yang membuatkan sering dibuai kesedihan, kekecewaan dan lara berpanjangan. Belajarlah menjadi pemaaf dan menghapuskan semua ini lalu menarik ketenangan datang pada diri anda.

Ketawa, ketawa dan terus ketawa
Ketawa bukan dibuat-buat, tapi biar ketawa yang benar-benar menggembirakan dan menjadikan anda girang. Tonton video lucu, baca cerita lucu, dekatkan diri dengan rakan yang lucu serta cari sudut melucukan dalam setiap situasi agar anda boleh ketawa secara automatik. Ketawa dapat menghilangkan sedih. Mengapa melayan kecewa sedangkan anda boleh ketawa?

Ubah fikiran
Kita tidak boleh mengubah situasi yang boleh membuat diri kecewa, sedih dan murung. Tetapi, anda boleh mengubah fikiran dan apa yang anda fikirkan mengenai situasi itu walau seburuk manapun ia.
Rahsianya, cari sinar mentari di sebalik mendungnya awan. Walaupun ia tidak berpihak kepada anda, cari cara untuk menemui nilai positif di dalamnya.
Fikir yang baik-baik saja kerana ia memberi keuntungan jangka panjang. Rezeki anda murah dan segala yang baik-baik datang sendiri pada anda. Anda menjadi apa yang anda mahukan.
Mengapa fikir perkara buruk sedangkan anda boleh menarik semua yang baik-baik? Fikir yang buruk, anda dapat yang buruk. Ini hukum alam yang dinamakan hukum 'sebab dan akibat'.

Hati mesti 'keras'
Bukan keras sebarangan, maksudnya kekerasan hati, kesabaran tinggi, pandai mengawal emosi dan menerima hakikat dengan hati terbuka.
Allah menurunkan musibah dan permasalahan bukan sekadar dugaan tetapi balasan pada perbuatan anda pada masa lalu.
Sebelum tidur, tetapkan minda untuk jadi ceria pada keesokan harinya. Lafazkan dengan nada berbisik. Relaks, jangan terlalu mendesak diri. Selepas bangun tidur, katakan pada diri, ini adalah hari yang baru untuk anda.
Tekadkan diri untuk menjadikan hari yang baru itu hari yang baik, sungguh baik serta sebaik yang mungkin daripada hari sebelumnya.
posted by BLOGGER @ 11:24:00 PTG  

12 Comments:
  • At 27 Februari 2009 11:24:00 PG MYT, Anonymous Tanpa Nama said…

    salam =)

    well, putus cinta atau kecewa dalam hidup baik dari segi apa skalipun (kerjaya,cinta,exam,rumahtangga)...semuanya cukup pahit dan sakit utk dilalui...tp biar sakit cemanapun hidup mesti diteruskan..memang payah utk dilupakan tp kite kena ingat setiap dugaan yg kita terima pasti ada sebab musababnya..Allah sentiasa menguji kita dan Allah lebig mengetahui sisebalik ujian yg kita terima itu..yakini Allah sentiasa memberi yg terbaik utk hambanya... =)

     
  • At 2 Mac 2009 3:35:00 PTG MYT, Anonymous Tanpa Nama said…

    memang pts cinta menyakitkan tp kt kene sabar menghadapi dugaan niee....

     
  • At 4 Mac 2009 1:49:00 PTG MYT, Anonymous Tanpa Nama said…

    cinta itu busan..menbosankan..bosan-bosan-bosan..lebih baik tak bercinta.

     
  • At 5 Mac 2009 4:27:00 PTG MYT, Anonymous Tanpa Nama said…

    ptus cinta amat mykitkan...
    tak tgambar kdukaan 2...
    btul..mgkin ada hkmat dsblik ujian yg kte hdapi..
    sbar dan tbah mhdapi nya...
    sya skrg dlm stuasi 2...
    skrg sdng busha utk lpakan nya...
    apa yg sya bce 2,skit sbyak dpat tnangkan hti ni...

     
  • At 10 Mac 2009 5:39:00 PTG MYT, Anonymous Tanpa Nama said…

    mcm mn klu belum bercinta tp dah kecewa??

     
  • At 12 Mac 2009 1:29:00 PG MYT, Anonymous Tanpa Nama said…

    yup..sy pon caye ALLAH lebih mengetahui. ALLAH xkn uji dgn dugaan yg xboleh kte trima..
    mcm sy, skrg dh hmpr setahun single..msh dlm proses menyembuh luka ni..tp skrg dh smkn baik. sy amalkn forgive n forget...dl ms awal2 pts mmg sy dendam giler ngan my ex..sbb curang. hati pon x tenang. then pas sy mita maaf kat dia..mebi sy pon ada salah..ati sy makin tenang..n sy smkn kuat trima dugaan ni. sbb sy taw dia bkn MR.NICE GUY sy...huhu

     
  • At 15 Mac 2009 9:53:00 PTG MYT, Anonymous Tanpa Nama said…

    Pada saya, itulah jalan Allah, indah pada masanya..Allah tidak memberi apa yang kita harapkan, tetapi Allah memberi apa yang kita perlukan..kekadang kita sedih, kecewa, terluka, tetapi jauh segalanya DIA telah mengatur yang terbaik dalam hidup kita...sabar yer...

     
  • At 21 Mac 2009 10:23:00 PG MYT, Anonymous Tanpa Nama said…

    yalah. memang sukar utk kita hadapi musibah dalam perhubungan. trutama org itu plg hmpir dengan kita. kecekalan dan ktabahan itu amat perlu untuk mghadapinya.

     
  • At 10 April 2009 2:10:00 PTG MYT, Anonymous rahimah said…

    Betul. Memang peritnya perasaan orang yang putus cinta. Ttp kita kena pegang sst pkr bahawa ALLAH takkan turunkan ujian pada hambanya yg tidak mampu utk menanggungya. Dugaan adlh tarbiyah dari ILAHI utk melihat sejauh mana kesabaran dan keimanan kita.

     
  • At 18 April 2009 10:20:00 PTG MYT, Anonymous dila said…

    ye mmg perit n sedih ble ptus cinta,tp kte kne pcaye pd yg maha kuasa die yg mnentukan sgale nyer..stiap bnde yg terjd psti ade hkmah nyer yg kte sndiri pn x thu..mgkin suatu hari nnti Allah nk tmukan kte dgn jodoh kte,ssorg yg jauh lbh baik drp sblm nyer..insyaallah..

     
  • At 8 Julai 2009 10:14:00 PG MYT, Anonymous Tanpa Nama said…

    erm sy bercinta n suddenly his ex-gf dtg blk setelah stahun diorang ptus..skrg his ex keep on kacau die dan pe yg ptut sy buat?sy syg tp patut ke sy menyerah kalah sbb dulu 4 taun diorang da bersama,pliz help....

     
  • At 2 Jun 2011 6:33:00 PTG MYT, Blogger marshall_aziz1 said…

    huhh!!!!!!!..
    aq Sgt terkilan Apabila Putus Cinta
    Kecewa..sedih...

    rasa macam nak tumbuk seseorang

    baru puas hati.......

     
Catat Ulasan
<< Home
 

MENARIK BERSAMA RAKAN NIAGA ONLINE


 

BUKU PILIHAN TERBAIK UNTUK PARA IBU


Dr Rushmini Maris merupakan seorang doktor yang mendapat ijazah pertama dari Universiti Kasturba India.

 

Beliau kemudiannya berkhidmat di Hospital Besar Seremban dan Hospital Kajang, sebelum berpindah ke Pusat Rawatan Islam Kajang. Pada tahun 2005 beliau memulakan klinik persendirian iaitu Poliklinik Penawar Semenyih.

 

Rencana & pandangan beliau banyak mengisi ruang dalam Majalah & Surat khabar tempatan.

 

Beliau mengikuti kursus di Itali, Bulgaria dan Singapora bagi meningkatkan pengetahuan beliau dalam perubatan.

 

MAKLUMAT LENGKAP dan pendedahan luas dalam buku ini dapat membantu para ibu menjaga kehamilan dan juga kesihatan bayi mereka

 

Harga : RM26

Penerbit : Kaki Buku Enterprise

Istimewa Untuk Anda  

 Nurkilan Terbaru  

Ikuti Blog ini | Follow This Blog

 Iklaneka  

BANNERMISSNOR

 Bilik Sembang   

JOM BERSEMBANG KLIK DISINI

 infomasi  

KATA KUNCI

Sajak, koleksi sajak, koleksi puisi, pantun, pantun perkahwinan, pantun jenaka, pantun nasihat, petua, petua kecantikan, petua jerawat, firasat, firasat thi lalat, firasat mimpi, rahsia tarikh, rahsia lahir, rahsia warna, rahsia disebalik, rahsia, rahsia tarikh lahir, rahsia mimpi, puisi, puisi cinta, zodiak, horoskop, tip, tanda, perkara

UCAPAN

16/5/2007:
Selamat Menyambut Hari Guru 2007 dan Hari Ibu, tahun baru misi baru, semoga terhibur bersama blog kami

FADHILAT

1)-Barangsiapa membaca ayat kursi ketika mengiringi tiap-tiap solat fardhu, maka diampuni dosanya dan di hapuskan Allah daripadanya tiap-tiap kejahatan.

2)-Seseorang yang membaca Bismillah sebanyak 21 kali ketika hendak tidur, akan aman dariapda gangguan syaitan, kecurian, maut yang mendadak dan bala. Sementara pasangan yang membacanya ketika hendak berjimak, akan melahirkan anak yang soleh dan bagi ibu bapanya kebajikan sejumlah tarikan nafas anak itu.

KATA HIKMAH

1) Cara yang pasti untuk terlepas dari berjaya ialah terlepas peluang

2)"Jika saya ingin memulakan kembali perniagaan saya, maka saya akan memilih perniagaan network (MLM)"DONALD TRUMPH

3) "ada menyebut, 9/10 daripada rezeki berpunca daripada perniagaan" HADIS

4)Dalam tempoh lima tahun akan datang hanya wujud 2 jenis perniagaan iaitu perniagaan yang menggunakan INTERNET sebagai platform ATAU perniagaan tanpa internet yang akan terkeluar dari persaingan dunia perniagaan.” Apabila ditanya kepada beliau, bagaimana awak boleh jadi di antara orang yang terkaya di dunia? Jawab beliau,“Saya berada ditempat yang betul tepat pada masanya, saya melihat VISI dan yang sangat penting. Saya melakukan TINDAKAN!!”. BILL GATES

5) "Daripada 40 orang terkaya yang berumur di bawah 40 tahun, separuh daripada mereka berjaya melalui INTERNET."  -MAJALAH FORTUNE-

6) Jika anda mahu melakukan sesuatu anda akan mencari jalan dan jika anda tidak mahu melakukan sesuatu anda akan mencari alasan

7) Siapa yang tidak pernah gagal, dia tidak akan menjadi kaya -charles h.spungeon-

8) Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan mereka sendiri mahu mengubahnya- pepatah arab-

9) 99% kejayaan dibina dari kegagalan yang lalu, siapa yang mahu dan tidak bertindak, dia adalah haiwan perosak -willim blake-

9) Banyak hal yang kita sebut sebagai was-was untuk bertindak seringkali dapat diubah menjadi kejayaan dan keuntungan, hanya dengan mengubah sedikit sahaja sikap dalam diri seseorang daripada rasa takut bertukar untuk berjuang

10) semasa kita berhenti dari berfikir, kita biasanya terlepas satu peluang

11) Ilmu melalui bukunya, kemahiran melalui pengalamanya, kejayaan melalui usahanya



TAG

Sajak, koleksi sajak, pantun, pantun jenaka, pantun nasihat, petua, petua kecantikan, petua jerawat, rahsia, rahsia tarikh lahir, rahsia mimpi, puisi, puisi cinta, zodiak, horoskop

Inspirasi kejayaan yang cemerlang di
www.kerjaya.net

 Radio Online   

Radio KaryaFM menemani Anda

 

klik "STOP" untuk hentikan siaran radio. Semoga terhibur.

 Chit-Chat Corner  


 Rakan Bisnes   

 Rahsia jutawan blog

 Belajar Design Grafik

 Bengkel membina website

 Panduan asas membina blog

Rahsia teknik jutawan EBAY

Belajar HTML bina website

Pakej Bisnes internet

10 model bisnes internet

Jana unit dgn unit trust

 Rahsia dari 8 Jutawan Malaysia

 Video Tutorial Bisnes Internet

 117 idea Bisnes Luar Biasa

Web Hosting Terbaik Malaysia

Sms Business

Belajar Adsense

Rahsia perniagaan digital

Business Internet

Cara Format PC

Perkakasan membina website

Cara membina Wordpress Blog

Buat Duit dengan Ebook

Rahsia sistem merekrut MLM

Menjana pendapatan di EBAY

Tingkatkan Traffik ke web anda

Tidak Cukup duit untuk kahwin

Belajar & kuasai Forex

Perniagaan di Internet

Jimat minyak dapat duit

 Info Pelawat   

 Kata kunci   

Sajak, koleksi sajak, koleksi puisi, pantun, pantun perkahwinan, pantun jenaka, pantun nasihat, petua, petua kecantikan, petua jerawat, firasat, firasat thi lalat, firasat mimpi, rahsia tarikh, rahsia lahir, rahsia warna, rahsia disebalik, rahsia, rahsia tarikh lahir, rahsia mimpi, puisi, puisi cinta, zodiak, horoskop, tip, rahsia personaliti, rahsia bulan kelahiran

 Laman istimewa

Cerpen, novel, cerita online terbaik dari Malaysia, Indonesia, Singapore & Brunei. Lebih 5000 karya kreatif menanti anda

http://www.penulisan2u.net

Infomasi terkini dan terhangat. dengan pelbagai artikel yang menarik  http://semasa2u.blogspot.com

Blog agama, tazkirah, audio-video agama, pelbagai topik berkaitan agama, tazkirah ramadhan, kisah nabi & rasul, layari di laman  http://dakwah2u.blogspot.com

Cerpen, novel, cerita online terbaik, khas untuk peminat cerpen dan novel. mempunyai lebih daripada 5000 cerpen dan novel untuk anda hayati. Anda tidak akan kecewa dengan penulisan karya dari laman blog kami, layari di laman http://penulisan2u.blogspot.com

Ingin mendengar radio streaming secara online, TV streaming secara online. Radio, tv malaysia, singapore, indonesia, brunei. Layari di http://mymedia2u.blogspot.com

Laman koleksi cerita & video lawak, kelakar, lucu. Ketawa dan gelak sepuas-puasnya dari laman blog ini. layari di http://kelakar2u.blogspot.com

Ingin memiliki rekabentuk template blog yang menarik secara percuma dari pereka blog website seluruh dunia. Disini anda dapat memilih dan memiliki lebih  dari 100 template terbaik dari designer. Layari di http://template2u.blogspot.com

Ingin mengetahui tentang kelantan dan melancong ke negeri kelantan. Disini info menarik berkaitan tempat untuk melawat, apa yang istimewa di kelantan dan hotel yang boleh di didiami bila berkunjung ke kelantan. Layari di http://kelantan2u.blogspot.com

Ingin melancong, melawat ke pulau langkawi. Laman ini akan memberi info dan penerangan tentang pulau langkawi seperti tempat menarik & harus di kunjungi, kawasan membeli belah, hotel-hotel, kereta untuk di sewa dan pelbagai lg. Layari di http://langkawi2u.blogspot.com

Blog memberi penyedaran tentang bahaya merokok, kesan, penyakit dari aktiviti merokok, tips berhenti merokok, langkah2 pencegahan. layari di http://smoking2u.blogspot.com

 Kemudahan carian   

2 Pilihan asas untuk memudahkan anda melayari laman blog istimewa2u pada masa akan datang. pastikan anda set laman istimewa2u sebagai  "homepage utama" atau dengan "add to favorite" di pelayar komputer anda. caranya dgn klik dibawah:-

 

 Malaysia Group   

All Malaysian Bloggers Project